søndag den 23. august 2015

På tværs 2

Jamen, hvor svært kan det være at få sat sig ved pc'en og vise noget strik frem?

Her ligger trøjen efter vask og tørring.


Den er strikket på tværs, som overskriften lyder, startende ved den ene forkant.

Skuldrene er formet med vendestrik, hvilket får den til at sidde fint.


Her er den færdige (sommer)cardigan, som jeg er rigtig glad for.


Hos Hyggestrik er der et foto, hvor man kan se, hvordan den sidder. Jeg kunne godt finde på at strikke den igen, men i tynd uld.

Nu vil jeg ud at nyde det helt fantastiske sommervejr - der siges, at det ændrer sig i morgen...

Fakta

Mønster: På tværs af Lone Kjeldsen (se link ovenfor). Der er byttet om på et par tal i opskriften, så jeg sender en mail til Lone
Str. Medium
Pinde: Nr. 4
Garn: Scarlet fra Permin - 58 % hør, 16 % bomuld, 26% viskose . 
Købt hos Ret & Vrang i Hirtshals 
Hilsen AC

3 kommentarer:

  1. Den er super fin - vil også være perfekt i tynd uld tror jeg.

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare lækker - og den kan du stadig nå at have gavn af et godt stykke tid endnu :-)

    SvarSlet