søndag den 28. august 2016

Strik i Todbjerg

Min søster og jeg havde sat hinanden stævne i Todbjerg, det kom vi ikke til at fortryde!

Sommervejr, masser af glade mennesker, en meget hyggelig landsby og ikke mindst et fantastisk arrangement.

På forhånd havde jeg glædet mig meget til at se Sanne Fjallands design og garn i virkeligheden. Jeg havde forelsket mig i to - tre modeller hjemmefra.

Det endte med Lace:


En cardigan med glatstrikkede ærmer, raglan og et fint lille hulmønster på resten af trøjen. En strikkeprøve er undervejs.

Det er meget fine ting, Sanne Fjalland har designet, jeg vil helt sikkert komme til at strikke flere af hendes modeller.

Så var der Annette Danielsens nye bog - Knitting Fools inspireret af Michael Kvium.


Modellerne var meget, meget fine. Jeg er vild med Annette Danielsens design og har strikket en del. Det bliver umådeligt svært at vælge blandt de nye. Mange er strikket i Highland eller Tvinni denne gang, det er blandt mine yndlingsgarner.
I aftes sad jeg og kiggede og læste i bogen, den er smuk og en fornøjelse i sig selv.

Susie Haumanns Urban kom også med hjem. Det er ikke så ofte, jeg strikker sjaler eller tørklæder, men der er mange smukke i bogen bl.a. Gudhjem:


Vi vender meget gerne tilbage næste år!
Hilsen
Anette

6 kommentarer:

  1. Det var altså et hyggeligt arrangement :)

    SvarSlet
  2. Hej Annette - jeg er desværre gået glip af det hver gang - så endnu engang håber jeg, det bliver gentaget til næste år, for alle taler så godt om det :-) Knitting Fools er en bog fuld af smukke modeller - som altid, men jeg kan godt vente lidt med at få den. Jeg har ikke nået at strikke særlig meget, hverken fra Blomsterstrik eller Grønland og der er altså flere modeller, jeg gerne vil lave :-) Pyh - hvis der bare var 48 timer i døgnet ;-) Susi Haumann laver nogle smukke sjaler - det er så fint, det du viser frem her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Lene!
      Det er så fin en oplevelse at være i Todbjerg. Arrangementet har en helt unik stemning, og så er det et udvalg af de rigtig gode designere og firmaer... Så du må rydde kalenderen næste år:-)
      Jeg har heller ikke nået alt det, jeg gerne vil fra de nævnte bøger, men det er altid dejligt at få nye lækre bøger...

      Slet
  3. Uha så mange fristelser. Og Anettes bog bliver et must have - det ved jeg :) om jeg så når at strikke aå meget fra den - det er en anden sag. Jeg synes som altid jeg er bagud i strik. Måske ses vi i todbjerg næste år - jeg vil i hvert fald gerne derned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var mange fristelser. Min ønskeliste er også meget lang...
      Du bør bare opleve Todbjerg, håber vi ses:-)

      Slet